Alla inlägg under mars 2012

Av Margit Evertsson - 31 mars 2012 10:43

God Förmiddag

Jag sitter här och funderar på vad ni ska göra i dag. Frågan ställs speciellt till er som har fulla skogen med snö och ingen träningslokal att tillgå.

Blir så förfärligt avundsjuk på alla er som har allt detta. Visst får man vara avundsjuk, eller hur ? Det kan väl inte skada någon ?

Ok, jag får göra mitt bästa. Får vänta ett tag till innan jag kan ut och prova  Leisies nya spårsele som kostade skjortan. Appropå det. Inköpte selen på torsdag provade det på Leisie utanför Zoobutiken, den passade bra. Då tycker jag då, att hon kan få ha den på för att vänja sig lite. När vi kommer hem släpper ut henne ur buren, vad får jag se då. Jo hon hade tyckt att sidoremmarna var för långa så hon hade kortat ner dom hahahaha lika på båda sidorna. Hon kan ju ha den, men blir hon kraftigare i kroppen och jag måste öka ut lite, då finns inga hål kvar att tillgå. Kanske skomakaren kan fixa, vi har en duktig sådan i stan. Dojan heter skomakeriet, lite reklam skadar inte,tror jag.

Nu inväntar jag nyfiket vad eran dag innehåller.

/margit

 

  

Av Margit Evertsson - 30 mars 2012 13:00

Det här kallas vårväder, snö och regn om vartannat, inte kul. Speciellt när jag har så´n längtan till att få vara ute i skogen , lägga spår jobba med hund. Men det är bara att gilla läget och hoppas det ger sig.

Så i dag får jag lägga kraften till att surfa runt där det handlar om hundar först och främst, blandar det med lite av varje, sedan ska jag avsluta med hundvård. Det innebär bad,kloklippning och allmän omsorg avslutar med mys.

Leisie tycker nog att det blir bra, för hon är inte den som gillar blötsnö, lite rastning räcker för henne.

Vi blickar ut genom fönstret med längtansfulla blickar, ser hur isen försvinner på Veckefjärden.

Trots allt så vet vi att visst är det vår därute.

Önskar er alla en fortsatt bra dag.

/ margit



 

Av Margit Evertsson - 29 mars 2012 21:37

Tyvärr så verkar denna människa aldrig sluta. Så snälla ni hjälp till att sprida detta.



Vår allas beryktade djurplågare Aud Stokman,                                          
              

har bytt namn nu,bekräftat av skattemyndigheten i Norge.

Nu heter hon Linda Marie Sofie Hagen-Johansen.

Sprid detta vidare, så hon inte kan köpa nya valpar/hundar  i Norden!!!!

Kom igen,sprid detta i Norge, Sverige, Danmark och Finland.

Tror hon har annons på Blocket just nu om blandrashundar

. Bor i Strömsundstrakten så akta er//      

 

        

  

Av Margit Evertsson - 29 mars 2012 10:20

Jag vet att jag har skapat det här problemet själv, men det är gjort och går inte att göra ogjort.

Leisie är van att vistas ute utan koppel.

Vi är med på hundpromenader och annan träning tillsammans med många andra, då är det inga problem. Men när min sambo och jag ska gå på egna promenader är det hopplöst, hon drar och drar. Och får vi dessutom möte med annan hund då får jag hålla hårt. Hon gör inga utfall, men på något vis så försöker hon tala om att det här är min husse och matte gör dig inte besvär.

Egentligen vet jag hur jag ska göra men mittsjälvförtroende om jag gör rätt eller fel gör att jag blir lessen och irriterad, och det blir naturligtvis orättvist mot Leisie.

Hon är väldigt noga att se till sin flock, det visar hon inte minst när vi är ute på hundpromenad.

Nu hoppas jag att ni läser detta och kommer med råd och tips.

Önskar er alla en bra dag !

/ Margit

 


 

Av Margit Evertsson - 27 mars 2012 23:48

 Hej

Det här är mitt första inlägg i nya bloggen. För att bekanta oss lite lägger jag in några foton.

Så småningom kommer jag att skriva några rader.

Ha det så gott

/ Maregit


 


 


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Länkar

Lämna tassavtryck

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards